Hvad kan vi hjælpe med?

Kiropraktoren kan hjælpe dig med smerter i rygsøjlen. Typiske lidelser kan være smerter i lænd

eller nakke med udstrålende smerter til ben eller arme. Men vi behandler ikke kun rygsmerter,

da nervesystemet i rygsøjlen kan forårsage mange forskellige smerter og symptomer.

​Vi tilbyder kiropraktisk behandling blandt andet i forbindelse med:

KISS børn

spædbørn med skævhed i krop eller kolik. Dette ses, når spædbørn ligger i "bananform", og ser meget til den samme side. Måske har de haft en svær fødsel, der har været hjælpemidler til brug ved fødslen, sædefødsel, tvillinger, pladsmangel inde i mor, kejsersnit etc.

KIDD børn

større børn med sensomotoriske forstyrrelser - dette er børn, der kan have nyere diagnoser som ADD, ADHD. Men mange af disse børn opdages også af børnehaven, da de ser børn i flok, og "spotter" dem, dem der har dårlig motorik, dårlig balance, svært ved at tegne og skrive.

Disse børn kan have været KISS børn som små, men er aldrig blevet opdaget som værende dette. De kan have, hvad man kalder "sensomotoriske" forstyrrelser.

Dvs. at den måde deres nervesystem fortæller kroppen, hvad den skal, er forstyrret af blokeringer i deres skelet, der herefter trykker på deres nervesystem.

Hovedpine

Vi taler her om forskellige typer af hovedpine. Den hyppigste form er spændingstype hovedpinen. Den der sidder i kanten af baghovedet, men som kan trække op til pande og tindinger. Der kan også være tale om, at man er i besiddelse af flere typer af hovedpine, dvs. migræne og spændingshovedpine.

Lændesmerter

Ca. 80 pct. af befolkningen får på et eller andet tidspunkt ondt i lænden. Disse mennesker er hyppige patienter hos kiropraktoren.

Planen vil altid være, at få dem i gang , så de kan deltage i ders liv igen, på arbejdspladsen som i familien. De får træning her på klinikken med personlig vejleder.

Kæbeledsproblemer

Patienter med kæbeledsproblem kan have problemer med biddet, åbning og lukning af munden eller smerter i og rundt kæben. Dette er ofte et tilstand der tandlægen ikke kan rette, men kommer i forbindelse med at patienter skærer tænder, eller har uforklarlige tandsmerter. Det kan også vises som nakkesmerter og hovedpine.

Nakkesmerter

Folk med disse problemer kommer ofte til kiropraktor til afklaring. Det er vigtigt, at få et eksakt diagnose i dette område, da hele nervesystemet træder igennem din nakke.

Hvis nakken giver problemer, kan der optræde andre konflikter fjernt fra nakken, såsom lændesmerter, balanceproblemer, hovedpine, øreproblemer etc.

Skulder og arm problematik

Er irritationstilstande der enten befinder sig direkte i skulderen, hvor man ikke kan løfte armen eller sove på siden, tage tøj af/på etc. Derudover er der mage af vore patienter, der har armsmerter, afledt af nakkeblokeringer, hvor nervesystemet kommer i klemme mellem nakkehvirvlerne.

Musearm

Kan sidde som smerter i underarm eller håndled ved arbejde.

Brystsmerter

Kan virke som smerter, der kommer fra hjertet, men er det ikke. Disse kommer hyppigt fra ryggen. Hjerteafdelinger sender ofte folk til kiropraktor, når alt andet er undersøgt og afprøvet.

Tennisalbue - golfalbue

Disse patienter kan smerter i albuen, hhv. på yderside og inderside.

Ischias

Mennesker med smerter i benene, der kan trække ud til yderside-bagside af låret og ned i læggen.

​Lyskensmerter

Sidder som forståeligt i lysken, og kan være resultat af dårlig fodmekanik, knæproblemer eller tilstande i hofteleddet eller lænden.

Håndleds- og fingersmerter

Kan ofte komme fra blokeringer i de små knogler i de områder, hvor problemet er. Ofte har patienterne fået at vide, at de har Carpal Tunnel Syndrom.

Fiber- og andre bløddelsskader

Vi har på klinikken egen massør til disse skader. Desuden råder klinikken over Shockbølgemaskine til behandling af bløddelsproblemer.

Knæproblemer

Ses ofte i forbindelse med ankelproblemer, så dette er oftest det første vi checker. Der kan her være tale om tilstande af en forkert drejning af underbenet på lårbenet, hvorved menisken i knæet, kan komme i klemme.

Ankel og fodskader

Ses ofte i klinikken, som følge af forstuvninger, hvor knoglen ikke kommer tilbage på plads efter skader. Derved kommer problemerne retur hele tiden.

Motorikproblemer, koordination og balance

Holdningsproblemer

Her arbejder vi med kiropraktik og øvelser med det formål, at styrke de svage områder i kroppen og vise stræk for de spændte områder.

Kontakt klinikken for at høre, om netop dit problem kan hjælpes.

​Vi vil gerne høre om din oplevelser i klinikken, så vi kan fortsætte at udvikle vores evner til at være den bedste klinikken i trekantsområdet. Vi modtager med glæde både ris og ros.